- lör 23 apr 2016, 20:09
Testade att spraya in i luftfilter boxen för att se ifall bilen kände av startgasen och det gjorde den ej om jag inte stod och nö sprayade för då fick den helt plötsligt för mycket och motorn surade igen. Testade även att göra ett läckage (ryckte ur en slang) och sprayade med start gas vid slangens område, blev ingen reaktion då sprayade jag närmare slangen så att rätt så mycket gas sögs in fortfarande ingen reaktion så jag stoppade in pipen och sprayade direkt i och då dog motorn vilket var väntat för att det blev för mycket startgas.
Så startgas i läcksökande syfte använder jag inte något mer, om jag får någon läck så kommer jag att köpa en rökmaskin och läcktesta systemet med rök istället. Men visst det kanske fungerar på din bil och andras bilar men på min bil gör det inte det på den reglerar bort gasen helt enkelt.
Så startgas i läcksökande syfte använder jag inte något mer, om jag får någon läck så kommer jag att köpa en rökmaskin och läcktesta systemet med rök istället. Men visst det kanske fungerar på din bil och andras bilar men på min bil gör det inte det på den reglerar bort gasen helt enkelt.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)