Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
wilmathevolvo skrev:ahaa :) men påverkar detta bränsleförbrukningen ?

Jag blev så fundersam då jag köpte bilen och när vi kikade under huven så sa jag " ahh det är en turbo " varav killen svara nej det är det inte :???: . Det stod nämligen inte i annonsen. klart man funderar sedan när man ser den där grunken där :P
Bara funderar vem som skojar med vem, du har köpt en 2,0T, han som sålde den visste inte att det var en turbo och du som köpare visste inte att 2,0T är en turbo eller har jag fått det om bakfoten?
Mätaren i bilen är en turbotrycksmätare, visar den mer än ca 0,5-0,7bar när du trampar plattan i mattan på en hög växel så är den trimmad, grundladd kanske 0,3-0,4bar.
Regulatorn innebär att någon har pillat med bränsletrycket, idéer om varför är redan presenterade, vad som är rätt vet någon av föregående ägare, ring dem och fråga.
Användarvisningsbild
av wilmathevolvo
Nä jag skojar inte med någon. Köpte bilen på blocket och i annonsen stod inget om 2.o t. Den utländska kille som ägde bilen påstår att dom köpte den enbart för att dem behövde den för en flytt och ägt den 6 mån. Visst inget om den sa han. Jag som är tjej och inte sådar jättekunning tänkte att det vore en bra ide att vända mig till ett forum där det förhoppningsvis finns mer kunniga. Så ligger det till
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det var väl kanske bra att säljaren inte viste att det var en turbo snurra i den då kanske han hade satt ett högre pris på den. :)

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]