Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gusto
Hur har det gått? När jag hade exakt samma fel visade det sig att det var kamaxelgivaren som var kass.
Kan detta vara till någon hjälp? Vet inte hur jobbigt det är att fixa själv för jag lämnade min på verkstad.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
gusto skrev:Hur har det gått? När jag hade exakt samma fel visade det sig att det var kamaxelgivaren som var kass.
Kan detta vara till någon hjälp? Vet inte hur jobbigt det är att fixa själv för jag lämnade min på verkstad.
Fast bilen brukar ju starta även när kamaxelgivaren är kass. Däremot kan man få "kranka" ganska många varv innan den går igång.
Användarvisningsbild
av sinus
Hade liknande problem med min nyss. Föröker starta bilen och den tänderm startmotorn går runt men sen "orkar" den inte forsätta vara igång.
Lämna in den på felsökning och de fick inga koder alls. Men de kolla runt lite o mätte trycket på bränslepumpen, det var lägre än normalt så vi tog beslut att byta pumpen. Inga mer problem sen dess.

Nu får man ju hoppas att det var det som var problemet då kalaset gick på 4500 med felsökning, ny pump och arbete.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]