- tor 27 mar 2014, 10:43
#850217
Eftersom det verkar vara ett fel som återkommer efter ett tag när du har hållit på och bytt olika saker så har du ju också dragit isär och satt ihop diverse kontakter i bilen, kan det vara så "enkelt" att du har ett glapp eller dålig kontakt någonstans? Vet sen tidigare mekäventyr med några bilar att det kan vara så, ett kontaktstycke kan se hur bra ut som helst men när man börjar att kolla inuti kontakten om man kommer åt så kan själva infästningen av kabeln i kontaktstiftet vara jättedåligt på något stift, lödningen har börjat att ge upp med dålig kontakt som följd. Om det är svårt att se så kan man ibland mäta med en vanlig ohm mätare mellan kabeln och stiftet samtidigt som man rör lite på kabeln om det blir utslag på instrumentet (resistansen) ökar så är det ju något som felar där.
Bara ett tips på vägen om det kan hjälpa dej vet jag inte men värt att kolla.
Bara ett tips på vägen om det kan hjälpa dej vet jag inte men värt att kolla.
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"