- fre 13 apr 2007, 15:26
#98850
Hej alla!
Mitt första inlägg här, kul att komma in i gänget :D
Fråga1:
Jo, såhär! Jag undrar om det är någon som vet om kombiinstrumentet som sitter i S/V40 -04 (det nyare med kromringar och två stora centrerade mätare) passar direkt i min S40 FAS1 -99? Har möjlighet att komma över ett relativt billigt, men det förutsätter mer eller mindre att det bara är att skruva ur det gamla och trycka i det nya, om det nu är samma kontakter o.s.v.?
Fråga2:
Har lite problem med motorn i min bil (2,0T) Det verkar som turbon inte laddar ordentligt. Har haft bilen i ca:1år, men har aldrig haft tillfälle att köra ett annat exemplar. Men för någon vecka sedan så körde jag en annan 2.0T (äldre dessutom) som gick så jäkla mycket bättre, framförallt på lägre varv. Jag får helt enkelt inte den här initiella knuffen om man säger. Vad kan det bero på? Någon som haft liknande problem?
Tack på förhand / Micke
Mitt första inlägg här, kul att komma in i gänget :D
Fråga1:
Jo, såhär! Jag undrar om det är någon som vet om kombiinstrumentet som sitter i S/V40 -04 (det nyare med kromringar och två stora centrerade mätare) passar direkt i min S40 FAS1 -99? Har möjlighet att komma över ett relativt billigt, men det förutsätter mer eller mindre att det bara är att skruva ur det gamla och trycka i det nya, om det nu är samma kontakter o.s.v.?
Fråga2:
Har lite problem med motorn i min bil (2,0T) Det verkar som turbon inte laddar ordentligt. Har haft bilen i ca:1år, men har aldrig haft tillfälle att köra ett annat exemplar. Men för någon vecka sedan så körde jag en annan 2.0T (äldre dessutom) som gick så jäkla mycket bättre, framförallt på lägre varv. Jag får helt enkelt inte den här initiella knuffen om man säger. Vad kan det bero på? Någon som haft liknande problem?
Tack på förhand / Micke