Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Handbromswiren skall rör sig SUPERLÄTT, är det minsta tvekan om den kärvar eller ej, BYT.

Glidpinnar behöver du inte byta om de du har är fräscha.
av AutoFredrik
Tackar för all hjälp! :-)-)

Delar är beställda, nu väntar jag bara på att få hem dem och lite tid att byta.

Tack till HostileNation också att jag kunde kapa tråden liten :wink:
av HostileNation
AutoFredrik skrev:Tackar för all hjälp! :-)-)

Delar är beställda, nu väntar jag bara på att få hem dem och lite tid att byta.

Tack till HostileNation också att jag kunde kapa tråden liten :wink:
Härligt! Hoppas du får ordning på bilen! :D Slängde på de nya oken igår kväll efter att ha jävlats lite, men så ska det väl vara 8)
Nu flyter handbromsen på som smort och det återstår bara en besiktning!
Lika bra att vi båda fick nytta av tråden! Kanske lånar jag någon av dina framöver! :)
av AutoFredrik
HostileNation skrev:Slängde på de nya oken igår kväll efter att ha jävlats lite, men så ska det väl vara
Gick den igenom besiktningen? :D

Fick på de nya oken i helgen, men hade precis som du säger lite jävelskap med dem. Men antar att det ska vara så på gamla bilar :wink:
På det ena oket fjongade fjädern iväg, tog en bra stund att få på den igen. Hoppas inte den tog skada av allt dragande och att den nu sitter kvar där den ska!

Tanken var att byta skivorna också, men tyvärr så drog vi ena skruven rund, så alternativet där blir väl att borra loss den? Som jag läste tidigare så behövs inte skruven egentligen? Så det borde vara lugnt att borra loss hela skruven.

Efter att ha kört en nyare bil några dagar så tycker jag att bromsen tar långt ner, trots nära nya belägg fram och bak. Några tips på orsak?
Användarvisningsbild
av MartinS
Borra bort skruvskallen du, sedan kan du säkert skruva ut den med en polygrip när skivan är borta. Annars kan den sitta kvar, den gör som sagt inte så stor nytta.
av AutoFredrik
benka1 skrev:Pröva o lufta om igen trolig orsak mina bromsar på en t4-98 tar förbaskat högt,bra .....
Får ta och göra det, tyckte bromsen tog väl långt ner :!:
MartinS skrev:Borra bort skruvskallen du, sedan kan du säkert skruva ut den med en polygrip när skivan är borta. Annars kan den sitta kvar, den gör som sagt inte så stor nytta.
Det får bli så, dock hade vi problem med att ens få lös skivan på den sida som vi fick bort skruven. Skivan satt som berget! Är enda valet här att värma skivan så den släpper, eller finns det andra tips? :?:
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]