Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade min påkörda V40 inne på service och märker när jag hämtar bilen att jag får trycka upp backluckan för att kunna sätta in hunden. När jag lämnade in den så var det som vilken baklucka som helst, tryck in knappen, dra uppåt och luckan åkte upp av sig själv.
Vad kan ha hänt? Enligt verkstadskillarna så är det vanlig förslitning men jag tycker det verkar orimligt att båda gasfjädrarna går från fullt fungerande till helt slut under just dom sju dagarna bilen är inne för service.

Vad tycker ni? Tacksam för svar så jag vet om jag behöver tjafsa med verkstan eller om det blir till att hala up plånkan :-([/i]
Användarvisningsbild
av MartinS
Hala upp plånboken du. Nya är inte så dyra, finns lite billigare hos mekonomen än hos volvo.

Dämparna är väldigt temperaturberoende, kanske är det kallare nu än när du lämnade in den på verkstaden?

/Martin
av jilted
Jo, funderade lite på kylan, tänkte skotta fram garaget och ställa bilen där över natten. Annars får det väl bli ett par nya, ett par hundringar gick dom på, inte hela världen...
av jilted
En natt i garaget gjorde ingen nytta så ett byte får det väl bli.

Upptäckte en till "nyhet" i går när jag ställde bilen i garaget, nu blinkar den inte till längre när jag låser...och den lilla röda lampan som indikerar att larmet är på blinkar inte heller :( Vad kan det bero på?

Som ni kanske märker så är jag inte särskilt förtjust i att hitta helt nya fel på en bil som precis varit på service :) Vill bara vara säker på min sak så att jag inte anklagar någon stackare i onödan.
Användarvisningsbild
av #27
Du kan prova med att öppna huven och släppa den den när de är 30cm kvar till låset för de kan vara microbrytaren i huvlåset som inte är i sitt läge..
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]