Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NorskV40
Blinklysene (og hazard) har sluttet å fungere, har sjekket sikringen og den er ok.
De blinker når jeg låser bilen, men ikke når jeg bruker retningsviser eller nødblink.
Er det noen som kan forklare meg hvilket relè som er til blinklyset slik at jeg kan få undersøkt det?

EDIT:
Har funnet reléet, men det sitter godt fast og jeg tør ikke å bruke makt.
Hvordan får jeg det ut?
Användarvisningsbild
av NorskV40
Ingen som kan forklare hvordan jeg tar ut blinklysreléet uten å ødelegge no?
av mazellan
Lossa plastflärparna och ryck ut det nedersta reläet. Kan vara lite besvärligt att komma åt. Testa först att sätta på blinkersen och peta på varningsblinkersbrytaren, bänd o bryt lite i den. Det är inte ovanligt att det är den som spökar (för mej var det den iaf).

/M
Användarvisningsbild
av NorskV40
Var ute og herjet med nødblinkbryteren nå, men det gjorde ingen forskjel.
Jeg hører at det klikker i reléet når jeg trykker den inn, men det blinker ikke. Det er heller ikke tikkelyd på beltevarsleren mer.

Skal både den hvite og den svarte delen på reléet ut, eller bare den svarte?
Användarvisningsbild
av NorskV40
Reléet er skiftet, blinklysene virker igjen.

Både den hvite og den svarte delen skal ut, den hvite delen har to mothaker der minst en må bøyes ut for at reléet skal kunne draes/rigles ut. (se bilde)

Reléet har en svakhet som gjør at selve bryteren inni knekker (se bilde).
Et nytt relé fra Volvo kostet ca 350kr (i Norge vel og merke, der alt er dyrt), men dersom man flytter over den hvite delen kan trolig et vanlig blinkrelé med JSO-konfigurasjon på pinnene brukes.

BildBildBildBild
Användarvisningsbild
av Slettulf
Det er mulig å kjøpe dette blinklys releet hos biltema for 1/10 av prisen. Det passer ihvertfall for 40 serien før phase II. Det blinker en anelse raskere enn orginalt, men hvis man er litt elektronikk kyndig kan man bare flytte over eller øke størrelsen på kondensatoren som bestemmer tidsintervallet til det nye releet. :wink:
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]