Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
Blir inte riktigt klok på vilket batteri som sitter i min S40T4-01. En del rekomenderar 62 Ah och andra 72 Ah, nån som vet vad man behöver?
På det gamla står bara 520 A 95 min, antar att det första är startström, mått h. 190, l. 240, b. 170 mm.
72 Ah är ju några hundra dyrare så det är frågan om man behöver det? Varför skulle T4 behöva ett kraftigare batteri?
Verkar som om det gamla börjar ge upp, när jag laddar det manuellt håller det sig en vecka sen går det inte att starta. Kör iofs. många korta sträckor och har en kraftig stereo i.
Nån som prövat Micros batterier (Powerbat)? Biltema och rustaska tydligen vara skräp när det blir kallt så de går bort. Mekonomen är lite dyrare (Exide eller Excell), men är de bättre? Volvo har jag inte lyckats komma fram till per tele, men dit är längsta resan så de kommer sist, antagligen är de ändå mycket dyrare.
av jbl
Kraftig stereo då är det bättre med ett större batteri 72ah.

Försök hitta Varta dom har fått bäst i test. Volvo här i Uppsala ska tydligen sälja Varta. Så kolla med din Volvo handlare.

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]