Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Belfour
God dag

Hejsan, jag håller för tillfället på att byta ut min gamla 245:a och är intresserad av att byta upp mig till en V40 T4 (från 1998). Bilen jag är intresserad av har gått 19 000 mil, vad skall jag tänka på innan jag bestämmer mig för bilen?

Mark
av Belfour
Är reservdelarna billigare än en 1.8 litrare?
av Robert63
Det stod en del om just T4 i Expressens bil-bilaga nu i veckan. Sök på deras sajt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
inget illa menat men jag hade nog satsat på en v70 istället , den äldre modellen..än v40.....

bättre komfort och en volvo bil, v40 byggdes med hjälp av kina och den känns inte som volvo enligt mig....
Användarvisningsbild
av MartinS
Med hjälp av Kina? Utveckla gärna...

/Martin
Användarvisningsbild
av G-kraft
MartinS skrev:Med hjälp av Kina? Utveckla gärna...

/Martin
alltså om jag inte har fel så tog volvo hjälp av japan eller kina att utveckla en billig volvo bil och de konstruerade v/s40 äldre modellen...både invändigt och utvändigt...( det ser man på inredningen och hur bilen är byggd..)
av ante240
är nog inga problem med den modellen, syrrans kille har en 98ans t4a, han har inte haft några större fel på den,
Användarvisningsbild
av MartinS
G-kraft skrev:
MartinS skrev:Med hjälp av Kina? Utveckla gärna...

/Martin
alltså om jag inte har fel så tog volvo hjälp av japan eller kina att utveckla en billig volvo bil och de konstruerade v/s40 äldre modellen...både invändigt och utvändigt...( det ser man på inredningen och hur bilen är byggd..)
Man samarbetade med Mitsubishi för att båda skulle spara pengar, Mitsubishi är en stor japansk biltillverkare. Det är ganska vanligt förekommande att man samarbetar med andra, oftast inom samma koncern.

/Martin

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]