Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bilist
Hejsan, jag försökte imorse öppna min V40, 2.0T (2000 års modell) med knapparna på min lilla låsdosa, ingent hände när jag tryckte på den :-( Så jag försökte manuellt låsa upp alla dörrar med hjälp av nyckeln. Men ingent händer när man vrider nyckeln :-(

Så jag ringde Bilia, och dem hade inga tips. Det enda dem sa till mig var att ringa låssmed eller bärgare för att få upp dörrarna. Sen får jag kolla om bilen ens startar.

Är det ngn som har liknande erfarenheter?

Mvh
Thomas
av jbl
Bilens batteri som är heldött kanske. Men skumt att du inte får upp dörren med nyckeln. Jag har då inte sett detta felet tidigare på nåt forum.
Användarvisningsbild
av Loner
Mysko, antingen är det elöppning även fast man använder nyckel (låter väldigt dumt!) eller så är det mekaniska låset oxå paj..

Finns det nån möjlighet att som på 850 tjuvmata bilen med ström från externt batteri? Där kunde man ju antingen gå in via släpvagnskontakten eller positionsljusen fram. (Många som bytt till V70 dörrhantagen och plockat bort nyckellåset har fått göra så... när batteriet dött)

/L
Användarvisningsbild
av MartinS
Har du använt nyckeln i dörrarna tidigare? Har du inte använt den på något/några år så blir det ofta lite svårt då det samlas en del skit där inne som sätter fast grejjerna.

/Martin
av Basseman
Samma sak hände mig på min V40 när jag hade batteriet urkopplat över natten och låste bilen på kvällen.
Jag vred och hade mig med nyckeln men "ploppen" ploppade inte upp ändå.
Men jag testade att dra i handtaget lite samtidigt som jag vred nyckeln fram och tillbaka och fast att "ploppen" ej gick upp så kunde jag öppna dörren..
Testa och se.
av Frigge
Tror det går att öppna med låset på passagerarsidan om batteriet är tomt.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]