- mån 08 aug 2011, 21:06
#553948
Hej!
Jag har likt många andra upplevt att kupéfläkten får spel, hänger sig och larvar sig, för att till slut lägga av helt. Enligt goda råd härifrån har jag bytt fläktmotståndet, vilket funkade ett tag, sedan samma problem. Jag misstänkte då att fläkten var trög, vilket eventuellt skulle överhetta motståndet och därmed paja det, så jag smorde upp den (den verkade inte speciellt trög). Monterade in ett nytt motstånd och det funkade någon vecka. En dag luktade det bränd elektronik ur fläktutblåset och några sekunder senare dog hela ECC-styrenheten. Detta hände inte tidigare när motståndet gick. Säkringen är hel.
Köpte därför en ny (beg.) styrenhet OCH ett nytt motstånd, men styrenheten är fortfarande lika död. Den har samma modellnummer som min gamla. Är det nåt med mjukvaran? Måste den programmeras på nåt sätt? Eller är det nåt helt annat som gör att den slocknat?
Mvh Jacob, V40 -03
Jag har likt många andra upplevt att kupéfläkten får spel, hänger sig och larvar sig, för att till slut lägga av helt. Enligt goda råd härifrån har jag bytt fläktmotståndet, vilket funkade ett tag, sedan samma problem. Jag misstänkte då att fläkten var trög, vilket eventuellt skulle överhetta motståndet och därmed paja det, så jag smorde upp den (den verkade inte speciellt trög). Monterade in ett nytt motstånd och det funkade någon vecka. En dag luktade det bränd elektronik ur fläktutblåset och några sekunder senare dog hela ECC-styrenheten. Detta hände inte tidigare när motståndet gick. Säkringen är hel.
Köpte därför en ny (beg.) styrenhet OCH ett nytt motstånd, men styrenheten är fortfarande lika död. Den har samma modellnummer som min gamla. Är det nåt med mjukvaran? Måste den programmeras på nåt sätt? Eller är det nåt helt annat som gör att den slocknat?
Mvh Jacob, V40 -03
V40 -03