Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj har lite problem med framvagnen på min v-40 2.0T-00 problemet var tidigare för x antal månader sedan att hjullagret höger fram var slut så jag bytte det frid och fröjd tyst och lugnt :) men nu de senaste 2 månaderna så har ett missljud uppstått i framvagnen men bara när man har ungefär en kvarts rattutslag åt vänster och i låga hastigheter så knackar det högt, låter som det skulle vara vänster fram, och i högre hastighet så brummar det bara, och om det brummar när man svänger åt vänster så brukar det ju vara ett hjullager på höger sida men det är ju fortfarande nytt. Måste tillägga att detta ljud är enbart om man har gaspådrag släpper jag gasen eller trycker ner kopplingen så blir det helt tyst igen.... Vet inte riktigt vad detta ljud kan bero på om det kan vara en drivknut, en kulled, eller en styrled, eller satan som djävlas. Vore väldigt tacksam för misstanke om vad det kan vara och hur jag diagnostiserar korrekt defekta del. Hade!
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lagt till bilmodell i rubrik

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]