Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ett mystiskt fel. Säkringen till framtorkare och bak slås ut på mornarna när jag ska åka till jobbet. Byter säkring innan färd och den går direkt. Efter att ha åkt till jobbet så provar jag sätta i en ny 20a säkring och vips så funkar det! Fukt? Glapp? Drog ur kontakt till bakrutemotor ifall det är kortis där men ingen effekt. Någon som haft samma problem? Irriterande när inte intervalltorkning inte fungerar pga att den andra säkringen gått!
Sammppa skrev:Har ett mystiskt fel. Säkringen till framtorkare och bak slås ut på mornarna när jag ska åka till jobbet. Byter säkring innan färd och den går direkt. Efter att ha åkt till jobbet så provar jag sätta i en ny 20a säkring och vips så funkar det! Fukt? Glapp? Drog ur kontakt till bakrutemotor ifall det är kortis där men ingen effekt. Någon som haft samma problem? Irriterande när inte intervalltorkning inte fungerar pga att den andra säkringen gått!

Prova med att dra ur kontakterna till torkarna till framljusena,

Jag hade det felet på min bil då va det överalag i motorn till torkarna ,

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]