- ons 15 jun 2011, 17:54
#539094
Hejsan!
Mina V40 04a har jag nu hittat begynnande rost i håll i hatten, hjulhusen! Jag vill ju såklart ta tag i detta nu innan det blir värre och jag får byta hela skärmarna. Men det jag undrar så är det värst i främre hjulhusen och lättast vore ju att riva av skärmarna och bearbeta. Men någon som vet hur dessa sitter eller är det haynes bok som gäller?
Samma sak i bak, går dessa att riva ner eller måste det göras på plats? Sen har jag lite frågor angående tillvägagångssätt. Eftersom det inte är mer än lite rost i från stenskott så antar jag att det bara är att fram med trissa o slipa ner hela falsen i hjulhusen, grunda med zinkfärg, sen tänkte jag att jag skiter i ytfinishen eftersom det inte syns utifrån och smeta på hammarlack för bättre skydd, sedan klarlack och underredsmassa. Problemet är ju att man känner med fingret runt om så är det tätt tills man kommer ner till ändarna där det är skarvar där det samlas skit. Tänkte att man fyller igen det med underredsmassa sedan för att få tätt och att det inte samlas mer skit där igen? Vad tror ni om det?
Mina V40 04a har jag nu hittat begynnande rost i håll i hatten, hjulhusen! Jag vill ju såklart ta tag i detta nu innan det blir värre och jag får byta hela skärmarna. Men det jag undrar så är det värst i främre hjulhusen och lättast vore ju att riva av skärmarna och bearbeta. Men någon som vet hur dessa sitter eller är det haynes bok som gäller?
Samma sak i bak, går dessa att riva ner eller måste det göras på plats? Sen har jag lite frågor angående tillvägagångssätt. Eftersom det inte är mer än lite rost i från stenskott så antar jag att det bara är att fram med trissa o slipa ner hela falsen i hjulhusen, grunda med zinkfärg, sen tänkte jag att jag skiter i ytfinishen eftersom det inte syns utifrån och smeta på hammarlack för bättre skydd, sedan klarlack och underredsmassa. Problemet är ju att man känner med fingret runt om så är det tätt tills man kommer ner till ändarna där det är skarvar där det samlas skit. Tänkte att man fyller igen det med underredsmassa sedan för att få tätt och att det inte samlas mer skit där igen? Vad tror ni om det?
S40N T5 "The Joker" Autotech steg 2 multifuel
http://www.garaget.org/fellow
http://www.garaget.org/fellow