Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

När jag lyssnar på musik/radio så slutar vänstra högtalarna att fungera speciellt när jag svänger men även på rak väg så dör dom men kommer tillbaka igen en kort stund sen borta, vad kan va felet? glapp någonstans?
Låter i alla högsta grad som glapp! Men det är inte säkert att glappet sitter i kabelanslutningarna... Det kan tyvärr lika gärna vara så att talspolen fått arbeta hårt under sina år, och då kan det uppstå glapp och det fenomen som du har kan uppstå. Då är det ny högtalare som gäller!

I sällsynta fall har jag även hört att stereon kan orsaka liknande glappfel... I första hand bör du då kolla ISO anslutningen på baksidan.
ta bort högtalaren ifrån dörren ( INTE DÖRRSIDAN ) och titta på kablarna, sätt i dem med högtalaren i handen och se om de glappar då. ryck lite och se om de försvinner när du rycker. Kan vara kontakten in till dörren. Om du har tillgängligt om inte ovan fungerar så testa ett par andra högtalare.

/stagesix

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]