Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Naesstrom
Hej hallå!

Fick kritik på besiktningen att mina reflektorer var för dåliga för halvljuset och dom tyckte att jag skulle byta ut dom... 2000kr/st är inget jag vill betala och att laga dom har jag lärt mig är inte ens någon mening att fundera på!

Men nu till frågan, på skroten säljer dom några för 750:- som ser helt ok ut men det är typen med klarglas (2st lampor) och på min bil sitter det den andra modellen med bara 1 lampa. min är 98 och dom kommer från en 99'a så det är väl samma fas osv så frågan är om det går att sätta dit klarglas varianten...

Självklart kommer inte sladdar att passa men hur mkt kan det vara att göra om, måste motorstyrningen byggas om med osv?
Du behöver väll inte ha motorstyrning för att den ska gå igenom? jag har inte haft det de senaste gångerna så det e inget du behöver fundera över. Dock så kan det ju vara smidigt fall de skulle klaga på att de e för höga elelr låga ^^
sant, 1500 för 2 bättre begagnade lyktor plus lite jobb att koppla om dom från 1 till 2 lampor tar jag hellre än 2k styck :shock:

passningen är det ingen skillnad på annars eller... samt mellan olika faser? hittade 2 som var mörklackade:
Bild
som kan se snyggt ut på min mörkblå bil tänkte jag men dom är från -00 och min är -98

Stämmer det förresten att det är lagligt att xenon konvertera helljusen på sådana men inte halvljusen (vet att det måste vara spolsäkert och motorstyrning eller vad det nu är annars)... det kanske man skulle satsa på med för att få riktigt bra ljus!
av stagesix
du får inte konvertera till xenon.
De kommer fungera på din bil. Satte precis in sådana på min t4 (mörkblå också) :) allt är desamma förutom stiftkontakterna på baksidan ;)
Passa dig för justerskruven för reklektorerna. idiot volvo har snålat på kvallen där. De kommer gå av på mitten... pl400 löser de problemet sen ;D

ang. sitftkontakterna. Demontera hela lyktorna och byt stiftkontakterna bara :D sen är de bara o köre. onödigt att börja pilla med att löda och fibbla med motorstyrning och allt när du har 2st set med lampor :)

/stagesix
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]