Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har alla de där inställningarna på min.
Men tyvärr får jag inte port com1 att funka.
Verkar som många har krångel med portarna när man kör med adapter som omvandlar till usb.
Någon som kan hjälpa mig med com1 port?
Användarvisningsbild
av vetten
Jonas_latt skrev:Jag har alla de där inställningarna på min.
Men tyvärr får jag inte port com1 att funka.
Verkar som många har krångel med portarna när man kör med adapter som omvandlar till usb.
Någon som kan hjälpa mig med com1 port?
Re: Hjälp med ODB Scanner. Lite frågor!
av vetten tor 24 mar 23:11:22

Kolla om du kanske har någon kompis eller så som äger en tillräckligt gammal laptop med comport (den som man brukade plugga in spelkontrollen i på äldre datorer) eller om du har en stationär dator med comport på som du kan släpa ut i garaget. Köpte själv en OBD-kabel med comports kontakt på och hade sån tur att jag äger en laptop med dockningslist till och där finns det comport.

Skrev jag tidigare och OM ?:-/

Det kan jag om du bor i Uppsalatrakten ?:-/
Användarvisningsbild
av gaggi77
Hej
Äger en S40 2,0T 2003. Lampan för airbag systemet lyser också. Försökte släcka den idag med OBD2 som jag köpte på kjäll för 1099:- det gick inte. Hittar inga fel. Om någon annan vet hur man kan göra för att släcka ner lampan så skriv gärna förslag.
Mvh
Nu har jag letat upp min gamla stationära dator.
Fick igång allt och Kunde släcka service lampan. Men De andra programmen verkar inte funka så bra.
Måste försöka släcka min Airbag lampa. Men Verkar inte gå.

Skulle släcka servic lampan på brors s70 -97 men står bara att den inte får kontrakt med car.
Har provat att ha bilen avstängd och igång under tiden.

Varför e det så?

Mvh

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]