Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrS40
Tjena! nu har jag rätt stora förväntningar till s40n :P
Trim till en s40 2.0 ( dvs ingen turbo ) finns de ens? utan att de kostar satan..
eftersom att man är ju SÅÅÅÅ jätte hemma med att mecka:P.. hur kan jag isf få ut mer hingstar från de fåtal ponnysarna jag har? :P har varit inne på att sänka kompet för att smälla dit en turbo.. :O

Styling som t.ex. riktigt snygga kjolpacket, svårt att hitta tycker jag.. de man hittar är för "vanliga" och för "mycket" .. någon som vet en bra hemsida från t.ex. USA man kan beställa från? en pålitlig ?

Ljudet ska också uppgraderas, har varit inne på en 15tum ' s i bagaget på 4000w men de blir sjukt dyrt slutsteg till den... lite överkill när man ska hitta tillräckligt bra diskanter också.. någon som kanks ekan hjälpa mig slänga ihop ett grymt ljud packet ? =) eller en awesome sida ? :D

tack så länge :D
av Willis
mrS40 skrev:mjo.. jag har hört det med.. men om jag sänker kompet och smäller på en turbo? :P
Håller med NORBERG, tror det blir betydligt billigare att redan köpa en bil med lättryck eller fullturbo och utgå från den :)
Om du är sugen på att trimma och få mer riv i grejerna :)
av metalHJ
mrS40 skrev:mjo.. jag har hört det med.. men om jag sänker kompet och smäller på en turbo? :P

Det är ju tyvärr inte bara så enkelt... "smäller" du dit en turbo, måste du även registreringsbesikta bilen. Och då får du helt andra krav på dig för att bilen ska bli godkänd! Betydligt mycket enklare att köpa en bil som är utrustad med turbo original, typ T4 eller 2.0T och byggare vidare på det (Precis som sagts tidigare i tråden)

Dessutom kommer det kosta dig mindre att köpa en bil med original turbo, att bygga om en motor till turbo är både tidskrävande och kostsamt!
av mrS40
hehe okejdå.. :P får väl ge med mig om turbo ^^ inte för att jag hade tänkt ha den på när den besiktas ^^
ni som ändå kan detta :P hur mycket mer ger det om man bytar:
luftfilter till sport, isolerar från motorn och drar ett "rör" ner så den får bra med luft ..
kränger på ett 2,5 tums avgassystem..
av olof102
mrS40 skrev:hehe okejdå.. :P får väl ge med mig om turbo ^^ inte för att jag hade tänkt ha den på när den besiktas ^^
luftfilter till sport, isolerar från motorn och drar ett "rör" ner så den får bra med luft ..
0 hästar. Först säger du att du inte är så hemma på att mecka men sen vill du ändå "kränga" på en turbo. Riktigt så enkelt är det inte, att turbokonvertera en motor är mycket jobb.
Att sedan få igenom bilen på SBP är näst in till omöjligt. Att registreringsbesiktiga en S40 med turbokonverterad motor är bara att glömma, ska SBP släppa igenom den måste du bygga om hela bilen så pass att du kan regga den som hemmabygge.

Öppet eller sportluftfilter KAN på en turbo eller kompressormatad motor ge ett par extra hästkrafter, även om jag själv ställer mig tvivelaktigt till det.
När du snackar om avgassystem; är det halvsats då? Kan bara avråda dig från 2,5" halvsats då det i princip inte gör ett dugg skillnad ljudmässigt. Jag monterade själv BSR:s 2,5" kit på min 2,0t och det blev en stor besvikelse.
Vill du bilen ska låta? Köp då ett JT 3" halvsatskit.

Annars, vill du åka fort - Köp en turbo.
av headlight
olof102 skrev:
mrS40 skrev:hehe okejdå.. :P får väl ge med mig om turbo ^^ inte för att jag hade tänkt ha den på när den besiktas ^^
0 hästar. Först säger du att du inte är så hemma på att mecka men sen vill du ändå "kränga" på en turbo. Riktigt så enkelt är det inte, att turbokonvertera en motor är mycket jobb.
Att sedan få igenom bilen på SBP är näst in till omöjligt. Att registreringsbesiktiga en S40 med turbokonverterad motor är bara att glömma, ska SBP släppa igenom den måste du bygga om hela bilen så pass att du kan regga den som hemmabygge.

Öppet eller sportluftfilter KAN på en turbo eller kompressormatad motor ge ett par extra hästkrafter, även om jag själv ställer mig tvivelaktigt till det.
När du snackar om avgassystem; är det halvsats då? Kan bara avråda dig från 2,5" halvsats då det i princip inte gör ett dugg skillnad ljudmässigt. Jag monterade själv BSR:s 2,5" kit på min 2,0t och det blev en stor besvikelse.
Vill du bilen ska låta? Köp då ett JT 3" halvsatskit.

Annars, vill du åka fort - Köp en turbo.
Turbon tar ju död på mycket av ljudet.. 2,5" duger nog gott med rätt ljuddämpare.
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]