Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BlackDeevill
Hej

Har en V40 -96 som gått klockrent den korta stunden när jag haft den enda fram till imorse då den inte vill starta. Det kommer soppa till fuelrailen, o det är högt tryck som det ska, så hör man tydligt att soppa pumpen går, kollat stiften o dom är kanonfina, o den verkar tända som han ska, men verkar inte släppa igenom soppan genom spridarna för stiften blir inte ens fuktiga eller ljumna. När man kör starten så låter den som den ska bortsätt från att den inte startar.. Körde med den senast igår kväll utan problem.. Något förslag på va det kan vara någon, eller hur man kan fortsätt felsöka?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
För att kolla om vi skall söka felet i tänd eller bränslesystem så föreslår jag att du provar att starta motorn med startgas. Spruta in gasen så nära spjällhuset som möjligt.

Mvh GK
av BlackDeevill
Bilen varken tänder eller öppnar spridarna.. Bytt hallgivaren/tändlägesgivaren.. Kollat varenda lite säkring. Läst felkoder men finns inte någon. borde vara någon form av givare som inte slår igång spridarna samt tändspolarna. Finns det någon form av säkerhetsbrytare? vet att vissa bilar bryter soppa tillförselan samt tändning vid ev kolition.. men borde inte vara ngt sånt då jag parkera bilen i garaget igår kväll, men inte varit i
emot något..
av qan
Kollat så att det inte är något problem med något relä? Tänker då främst på systemrelät, fast det driver väl ifs även pumpen.. Prova annars med ett annat batteri om du har möjlighet till det.
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]