Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av man1985
Jag måste skaffa ny bakre ljuddämpare till min Volvo S40 2.0t -98 då den underkändes vid besiktningen. Jag ska sälja bilen och tror inte att jag kommer få allt för mycket för den så jag vill komma undan så billigt som möjligt. Enligt verkstaden jag lämnade in den på skulle det finnas en dämpare på biltema för 1000-1100 som skulle funka men denna kan jag inte finna och den enda som jag kan tänka mig skulle passa är den till 2.0i (1329 SEK). Biltema kunde dock inte ge mig ett besked kring detta.

Alternativet är att köpa en på mekonomen som utryckligen är tillverkad för 2.0t för ca 1800 SEK. Visst skulle jag kunna åka till skroten och skaffa en eller beställa en via internet men det är inte ett alternativ då detta behöver gå fort.

Min frågor är alltså:

-Funkar biltemas dämpare till 2.0i på 2.0t? Eller har de någon annan som skulle kunna funka?
-Finns det någon annan butik som har en dämpare till ett överkomligt pris?

Jag är mycket tacksam för all hjälp som kan ni kan ge mig!
Jag TROR inte den passar.

Bor du i Göteborg med omnejd har jag en slutdämpare till en 2.0T-98 liggande i nyskick.

/Martin

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]