- mån 13 dec 2010, 13:17
Hejsan!
Idag när ja skulle ut så startar inte pärlan. Har aldrig hänt förut.
Visst, det är kallt, men inte så kallt, så har svårt att tro att det är batteriet, men det kanske någon här vet?
Den står så illa till så vill helst inte rulla ut den för att testa med en annan bil, för får inte tillbaka den på parkeringen isf.
Det som händer är:
När ja vrider om nyckeln låter de som den ska starta i ngn sek, sen så börjar de smattra till vänster om ratten, förmodligen ngt relä som står o slår, de låter som de sitter en liten ivrig hackspett där inne och kollar jag på t.ex lampan för bensin blinkar den som ett stroboskop. Alla lampor lyser.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
//Mvh RObban
UPPDATERING
*FIXAD*
Lampan i baksätet hade stått på, dragit ur batteriet, tack för hjälpen!
Idag när ja skulle ut så startar inte pärlan. Har aldrig hänt förut.
Visst, det är kallt, men inte så kallt, så har svårt att tro att det är batteriet, men det kanske någon här vet?
Den står så illa till så vill helst inte rulla ut den för att testa med en annan bil, för får inte tillbaka den på parkeringen isf.
Det som händer är:
När ja vrider om nyckeln låter de som den ska starta i ngn sek, sen så börjar de smattra till vänster om ratten, förmodligen ngt relä som står o slår, de låter som de sitter en liten ivrig hackspett där inne och kollar jag på t.ex lampan för bensin blinkar den som ett stroboskop. Alla lampor lyser.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
//Mvh RObban
UPPDATERING
*FIXAD*
Lampan i baksätet hade stått på, dragit ur batteriet, tack för hjälpen!
Senast redigerad av 1 VolvoRobban, redigerad totalt 0 gånger.