Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Idag när ja skulle ut så startar inte pärlan. Har aldrig hänt förut.
Visst, det är kallt, men inte så kallt, så har svårt att tro att det är batteriet, men det kanske någon här vet?
Den står så illa till så vill helst inte rulla ut den för att testa med en annan bil, för får inte tillbaka den på parkeringen isf.

Det som händer är:
När ja vrider om nyckeln låter de som den ska starta i ngn sek, sen så börjar de smattra till vänster om ratten, förmodligen ngt relä som står o slår, de låter som de sitter en liten ivrig hackspett där inne och kollar jag på t.ex lampan för bensin blinkar den som ett stroboskop. Alla lampor lyser.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
//Mvh RObban

UPPDATERING
*FIXAD*
Lampan i baksätet hade stått på, dragit ur batteriet, tack för hjälpen!
Senast redigerad av 1 VolvoRobban, redigerad totalt 0 gånger.
av juste
Nu är jag ute på lite "hal is", men har för mig att jag hört någon stans att ett urladdat batteri kan frysa sönder. Men som sagt, är lite osäker där....

Edit:
Hittade detta hos Batteripoolen.se
9. Ett fulladdat batteri fryser inte förrän vid -67° C. Ett urladdat batteri fryser redan vid -7° C. Vid nollgradigt är uttagbar batterikapacitet nere på 80%, vid -25° C endast 60%, av märkkapaciteten.
av VolvoRobban
Tack för alla snabba svar.
Det var batteriet som var urladdat, kom på senare att jag låtit sambon ha lampan tänd där bak under bilfärden igår, och den hade tydligen inte slagits av när vi parkerade.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]