- lör 11 dec 2010, 19:38
#475651
Har som ämnesrubriken beskriver en BSR steg 3 chippad T4. Efter chippningen började problemen med att MIL lampan tänds med jämna mellanrum. OBD2 läsaren indikerar fel relaterat till P0420
Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Efter mätning av lambda sensorer hos BSR har dessa kunnat uteslutas som tänkbar felkälla. Nästa steg blev att byta ut luftmassemätaren mot en bättre begagnad (3000 mil). Samma felkod uppkommer efter bytet av luftmassemätaren. MIL lampan tänds inte direkt utan efter ca 5-8 mils konstant körning. Jag ställer därför frågan på detta kompetenta forum. Är det någon som har varit med om liknande fenomen efter chippning och i synnerhet med BSR steg 3, vilket inkluderar 3" framför med sportkat. De flesta ledtrådar på olika forum ledde mot att luftmassemätaren skulle kunna vara orsaken, men nu när den är utbytt och samma felkod återkommer är felorsaken inte lika självklar. Tips mottages tacksamt.
Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Efter mätning av lambda sensorer hos BSR har dessa kunnat uteslutas som tänkbar felkälla. Nästa steg blev att byta ut luftmassemätaren mot en bättre begagnad (3000 mil). Samma felkod uppkommer efter bytet av luftmassemätaren. MIL lampan tänds inte direkt utan efter ca 5-8 mils konstant körning. Jag ställer därför frågan på detta kompetenta forum. Är det någon som har varit med om liknande fenomen efter chippning och i synnerhet med BSR steg 3, vilket inkluderar 3" framför med sportkat. De flesta ledtrådar på olika forum ledde mot att luftmassemätaren skulle kunna vara orsaken, men nu när den är utbytt och samma felkod återkommer är felorsaken inte lika självklar. Tips mottages tacksamt.