Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flubbe
Lampan "startspärr aktiverad" (bild på en bil med ett kryss över) lyser när jag startar bilen på morgonen. När den lyser så har det vart ganska kallt på natten och är ganska kallt när jag startar. Startar jag om bilen så slocknar den.
Inga övriga fel på bilen vad jag vet, kan hända att batteriet låter lite trött när jag startar ibland och det är kallt..
Det är en V40 från 2004
Någon som vet vad det kan vara?
av fraazze
Don´t worry be happy.. Det är v40 sjukdom som härjar det var så på 98:an jag hade med.. Och just som du säger så är det vid kyla... Men det e ingen och bry sig om..
av flubbe
Hittat lösningen på felet. Fanns en teknisk journal på detta som jag hittade. Det går till så att man kopplar på ett relä som sitter under ratten som ska hjälpa till med detta =) Har inte läst exakt vad som händer och vad detta relät gör men det funkar iaf. Delarna kosta typ 500:-
Användarvisningsbild
av MartinS
Kan du delar med dig av beskrivningen? Min S40-03 beter sig likadant vid kyla. Det verkar vara när det är kallt i kupén. Har jag kupevärmaren igång händer det aldrig.

/Martin
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]