Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som jag skrev i mitt förra inlägg så ska min kompis svetsa dit en mutter eller få bort den nästa gång jag åker till sthlm.
Han jobbar på en bilverkstad och kan svetsa.

Jag var på skroten idag och köpte nya tändkablar.
Jag hade sjuk tur för dom hade bara 2st likadana bilar som min och ena hade någon plockat hela motorn ifrån så jag fick den sista.
Jag betala 40kr för alla fyra och dom såg riktigt bra ut.
Nästan som att vara nya faktiskt så nu funkar min bil som den ska men vill och ska fortfarande byta bränslefiltret för den såg inte bra ut.

Tack till alla som tagit sig tid och skrivit i denna tråd.

Jag skulle gärna vilja göra nått kul med bilen som att byta nån del så den går snabbare eller blir snyggare.
Bara för skojs skull för de har ändå varit kul o fixa med bilen fast jag blir arg.
Kom inte med förslag som att chippa osv för de ska vara saker som man kan klara själv och inte kosta för mycke.

Tack på förhand
Mvh MMD
byt grill till XC kan du göra
Lägga på så att listerna blir svarta igen, turtle wax tyre n shine fungerar riktigt bra :)
byta ut till vitare lampor i strålkastarna
Byta till klarglas eller smoke positionslysen,
klarglas eller smoke blinkers :)
Lämna in på toning

listan är lång :)

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=58636

Kika in mitt projekt så kanske det finns inspiration att hämta ;)

GL

/stagesix
Jag skrev "Kom inte med förslag som att chippa osv för de ska vara saker som man kan klara själv och inte kosta för mycke."

Din bil är fin iaf. Du har lyckats bra och verkar vara bra på de du gör.

Tack för allt!!!
@Stagesix

Det jag störde mig mest på var ditt sett att beskriva svetslösningen som rent av dum. Om du inte skulle svetsa får det ju stå för dig, sen om det beror på brist av kunskap eller utrustning är en annan historia. Lösningen i sig är fortfarande en snabb och effektiv lösning och är fullt genomförbar utan större risk för brand :wink:

Jag skulle oroa mig mera över att ligga under en bil utan ordentliga pallbockar... *host* :lol:
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]