Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FreddanM
Gammel-T4:an är numera andrabil och jag har den ute på annons.
Är några saker att fixa innan besiktningen, men det finns en viss säljångest och jag funderar på att ge bilen en chans till. Kan kanske bli lite terapiskruvande under vintern.

Vad kan man ge sig på för enklare trim om man inte vill slänga ut för mycket flis?
Vilket ger mest hk/krona? Något man absolut inte ska fippla med?

//F
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Skulle gå till bsr å få ett steg 1. kostar ett par tusen men klart värt det. MEN om du inte vill betala ett skit så köp dig en pyss ventil å montera å höj laddet. Dock varningens ord motorn kommer ta stryk av det å tillslut haverera så det e ingen lösning om du inte tängt skaffa ny motor.
av FreddanM
unlock26 skrev:Vad fick du för bettan?
Ett struntpris - 12000 spänn.

Dock var det körförbud på bilen. Bromsarna behövde en översyn - troligtvis skivor, belägg, bromsrör fram och ev belägg bak. Två nya vinterdäck behövdes, troligtvis två nya sommardäck också i vår. Hatar att riva under bilen och jag hade nog lämnat in bilen för att få ordning på bromsbiten. Räknade med att det skulle gå på ~6000-8000 spänn att fixa ovan inkl däck o besiktning. Kände att bilen var värd runt 20 ksek nybesiktad så det var bara att byta pengar.

Är ändå nöjd med ägandet. Svek mig aldrig under knappa sex år. Byte bara ett motorfäste/kudde, 2 bakskivor, 2 bakbelägg, ett relä, ett batteri, ett antal olja/div filter/stift och 4 sommardäck sedan mars 2005.

//F
Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hej, Min bil dog för nån vecka sedan n&[…]

Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]