Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freediver
Hejsan, och takc för alla tidigare svar.

Jag har nu bytt värmetempmätaren och bilen håller den temperatur den skall, svänger inte upp och ner!

Motorlampan (den gula) lyser fortfarande, måste denna släckas ner av en Volvo verkstad?

Tacksam för ett snabbt svar.

Kenth & Malin
av metalHJ
Måste släckas med OBD2 diagnosverktyg! Finns att tillgå på flertalet verkstäder, men även att köpa själv... Brukar kosta runt 600:- för denna åtgärd på verkstad!
av freediver
Hejsan igen.
Tack för alla dina svar vi fått, efter jag tror det var 3 starter så slocknade motorlampan igen.

Vi har då bytt motortemperatur givaren samt temostaten.

Tack så mycket för alla svar som löste våra problem.

Kenth & Malin
av metalHJ
Här på jagrullar.se försöker vi alla hela tiden hjälpa varandra, så det var det minsta jag kunde stå till hjälp med :)

Däremot har jag börjat störa mig lite på era massinlägg i kategorin, ni startar en ny tråd för varje gång ni har något att fråga och många gånger kan frågan vara relaterad till en tråd ni redan har startat. Försök koncentrera er på EN tråd så blir allt mer organiserat och överskådligt, samt mer trivsamt för oss andra här på forumet.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tänkte faktiskt på samma sak som du metalHJ.
Som sagt gäller det samma problem är det bäst att hålla sig till en tråd men är det nåt som inte har med saken att göra starta hellre en ny.
Men nu vet ni det tills nästa gång. Eftersom du/ni är ny medlem på forumet så har vi såklart överseende med att man inte har stenkoll på allt.
Hej igen!
Då vi inte har varit på forum tidigare så ber vi om ursäkt att vi stökade till det lite för er, vi känner oss lite "bortstötta" till och med;=)

Med vänliga hälsningar

Kenth & Malin
Inte meningen att ni ska känna er bortstötta, ha lite tålamod bara så kommer svaren efterhand! De frågor ni haft har enligt mig vart väldigt lättbesvarade :)
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]