Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aspen
Hej!
Har nyss skaffat en ny andra bil en v40 t4 -99:a
Problemet med den är att den är svårstartad man får nöta lite på startmotorn innan den hoppar i gång.
Det roliga är att han jag köpte bilen av sa att det hela började när de bytte soppa pumpen -05 på bilia.
Någon som har en susning vad det kan vara?
/Joakim
av Kojje
Kanske kan vara så att soppa pumpen har lite problem att få upp soppa trycket och inte förpumpar ordentligt prova med att slå på av av tändningen 2-3 ggr innan du vrider på starten så att den får förpumps några ggr ha dörren öppen så hör du pumpen tydligt den skall gå i någon sekund när du slår på läge 2.
av uffe_hudik
Eller oxå kan det va bränsletrycksregulatorn.. min betedde sej likadant
av aspen
Kojje skrev:Kanske kan vara så att soppa pumpen har lite problem att få upp soppa trycket och inte förpumpar ordentligt prova med att slå på av av tändningen 2-3 ggr innan du vrider på starten så att den får förpumps några ggr ha dörren öppen så hör du pumpen tydligt den skall gå i någon sekund när du slår på läge 2.
Kollade idag och pumpen verkar fungera i alla fall så surrar den i läge 2, men ingen skillnad om man provade "pumpa upp tryck" innan start.

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]

Förardisplay xc40 -23.

Prova först att använda knappen på[…]