Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Tjena!

Finns det flatblade som passar S40 Fas II? Har hört att det finns "pirat blad" som passar på dem gamla torkararmarna. Men kan man sätta på flatblade torkararmar som passar en annan Volvo modell på S40 Fas II?

Om någon vet några "pirat blad" som enkelt bara byts ut mot dina nuvarande torkar med gamla torkararmen så nämn gärna återförsäljaren!

MVH
Willis
Användarvisningsbild
av buddha88
Kolla på Biltema eller Skruvat.se, köpte te min S70 på Biltema o dom håller hyfsat länge innan d e dags o byta, billiga e dom me :-)-)
av Willis
Beställde från skruvat.se idag med rabatten. Dem ska bara vara att sätta på mina nuvarande torkarmar :)
av tokig
hej, mina torkarblad är helt slut och ska bytas inför hösten, behövdes det någon adapter till flatbladsen eller?

Är det bara att söka på modell hos skruvat för att hitta rätt?
Användarvisningsbild
av TobbeL
tokig skrev:hej, mina torkarblad är helt slut och ska bytas inför hösten, behövdes det någon adapter till flatbladsen eller?

Jag kör med biltemas blad på min V40 och det funkar utan någon sorts adapter.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Vi ... rkarblad2/

Jag är inne på mitt andra par efter ett drygt år, så en hållbarhet på 7-8 månader får ses som helt ok för det priset.
av tokig
okej men vilka storlekar ska jag ha på torkarna på en fas 2:a? 500 & 530mm?
av sdx
tokig skrev:hej, mina torkarblad är helt slut och ska bytas inför hösten, behövdes det någon adapter till flatbladsen eller?

Den torkar inte rent på bakrutan utan det blir som en ring ungefär där man ser i genom backspegeln sen ligger den inte ann över hela torkar ytan utan i mitten så tappar den fäste mot rutan.

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av litium[…]

V60 sliter däck bak

Tack klacken! Då vet jag vilka det gäll[…]