Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mustangpelle
Hej

Plötsligt slutar min V40 friskluftfläkt att gå.
Trist nu i 30 graders värme!!!!
Fungerar inte på någon av hastighetern och inte ens på Auto

När man startar bilen börjar knapparna för "cirkulation" och "AC" att blinka rött i några sekunder för att sedan sluta.
AC verkar funkerar då man hör att kompressorn slår av och på nä rman trycker på knappen.
Ingen fläkt däremot!

Kollat säkringar allt ok!
Mäter spänning till fläktmotor och det ligger ingen spänning på.

Kan fläkmotorreglaget packat ihop? Något vanligt fel?

Någon annan råkat ut för nått liknande?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kolla om spänning finns till reglaget och sedan om du får spänning ut. Får du spänning in men ingen ut så är det troliga att reglaget måste bytas ut.

Mvh GK
av Uninium
Jag hade samma fel på en s40 98 som jag hade förut,på den var det resistorn som var kass.
Så här såg den ut: http://img391.imageshack.us/img391/7990/dsc00104es1.jpg

Och här har du från vadis,numero 8: http://img153.imageshack.us/img153/5589/19126653.jpg

Har för mig att den kostar max 500kr ny,och tog inte lång stund att byta.Sitter bakom handsfacket,när du plockat bort handsfacket så Kan det hända att att du får karva i plasten som sitter framför för att komma åt stjärnskruven som resistorn är fastskruvad med.
av jomavari
Jag har en v40 97 och hade en liknande problem på vinter. Minus tio och värmefläkten slutade fungera och hade mina barn i bilen, kul! Jag pillade på säkringar och motståndet, men det verkar som att det glappar på säkringsdosan. När fläkten stannar, rör jag på dosan och den startar igen. Berätta var det var för fel i din bil. Ha det bra.
XC70 2016

fattade jag rätt? länkarmsbussningar B[…]

Rotskyddsgarantin gäller vad jag först&[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

Angående produktionen så har de en au[…]