- lör 03 jul 2010, 22:03
#424119
Har S40 -98.
Kommer inte en droppe spolarvätska alls ur något munstycke. Har kopplat loss spolarvätskeslangen på första stället där den grenar sig (alltså grenen där en slang går till strålkastarna och den andra till motorhuven). Snustorrt. Misstänker starkt pumpen. Den verkar sitta fint inkapslad under spolarvätskebehållaren men sjukt svår att komma åt då jag följde slangen så långt det gick.
Vad bör tas bort för att komma åt pumpen?
Hur torrkör man sen pumpen för att se om den fungerar? Är ingen kung på ellära, men kan man koppla den direkt till 12V-batteri eller blir det för mkt ström till pumpen då?
Läste i en annan tråd om ngn backventil, kan det vara den?
Tack för kanonforum och speciellt tack till Pettson som hjälpt många av oss hobbymekare genom åren.
Kommer inte en droppe spolarvätska alls ur något munstycke. Har kopplat loss spolarvätskeslangen på första stället där den grenar sig (alltså grenen där en slang går till strålkastarna och den andra till motorhuven). Snustorrt. Misstänker starkt pumpen. Den verkar sitta fint inkapslad under spolarvätskebehållaren men sjukt svår att komma åt då jag följde slangen så långt det gick.
Vad bör tas bort för att komma åt pumpen?
Hur torrkör man sen pumpen för att se om den fungerar? Är ingen kung på ellära, men kan man koppla den direkt till 12V-batteri eller blir det för mkt ström till pumpen då?
Läste i en annan tråd om ngn backventil, kan det vara den?
Tack för kanonforum och speciellt tack till Pettson som hjälpt många av oss hobbymekare genom åren.
Siste man tar med sig flaggan