Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Köpte bilen med vetskap om att abs lampan lyste.
Abs lampan har lyst ibland och ibland inte.Dsa lampan kommer efter nån minut
I onsdags den 24/6 så slutade även hastighetsmätare sluta funka,sen dagen efter när jag åkte en sväng så funkade allt i 1mil sen vart det lika igen.

Och igår lördag var jag ut en sväng och då hade allt i huset slutat funka förutom belysningen.Så idag så plockade jag bort huset och satt tillbaka det.Och då funkade allt igen,så glad 9i hågen så skruvade jag tillbaka allt och skulle ta en provtur..

Och ja då var allt dött igen..Vad i hel*ete är det som spökar!?
Nån måste ju haft liknande problem på sin s/v40!?

S40 T4 1999
av N0RBERG
Låter ju som att det är mätarhuset som strular. Iaf med tanke på att allt helt plötsligt slutade fungera utom belysningen, och att det sen fungerar igen och håller på så.

Vore ju bra om du kunde testa med annat mätarhus. Men det är ju inte direkt så att folk har extra liggandes i garaget, och skrotarna tar ju en del för dem tyvärr.
av Uninium
Nu helt plötsligt så funkar abs,dsa och hastigheten igen.

Nån som vet om hastigheten även går på en abs givare som på tex "nyare" 850 gör!?

Hittade nämligen en givare för just hastighet på mekonomen,men det känns skumt att både sensorn för abs,dsa och sensorn för hastighet började funka samtidigt.

Blir annars att svänga in på volvo och fråga vad som gäller.
Hade nämligen tänkt att åka in där och läsa ur felkoder på ovanstående,men det lär ju bli svårt när allt funkar igen :)

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]