Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RilGurt
Hej

Jag har ett problem, immobilizerlampan (Lampan som ser ut som en överkryssad bil.) på instrumentpanelen lyser hela tiden, men bilen startar utan problem.

Är det någon här som har råkat ut för detta, att lampan lyser hela tiden, även fast bilen går att starta och köra utan problem?

Vore trevligt att höra om någon haft detta problem, samt om de fått någon lösning på det.

edit: Immobilizerlampan = Lampan som ser ut som en överkryssad bil.
av fraazze
Bara tuta och köra. Du e varken den första eller sista med detta. Hade en v40 2,0T innan med samma skit men då lyste den mest när det var nån minus eller två ute. Kan ge dig ett bra tips när det gäller v40. Sälj bilen :-)-)
Användarvisningsbild
av e5frog
Men vilket bra råd - är det problem så byt bil...

Jag antar att du hade blivit jättetacksam för det svaret på en av dina frågor:
Hej!

Nån som har vadis eller bred kunskap om felorsakerna till denna felkod--- 1-2-4 Programväljare felaktig eller kortsluten till jord.

På min bil så blinkar den bara till vid start (tillsammans med massa andra lampor), visste inte ens vad det var för nåt, antar att det har något med larmet att göra?

En nödlösning när det gäller felaktigt lysande varningslampor är annars att skruva ur lampan. Du kan ju testa att koppla loss batteriet en stund och se om det hjälper. ;-)
av fraazze
ja det är väl ett bra råd att sälja bilen. Jag hörde vad det skulle kosta att byta immobilizer boxen och det var satan inte billigt. Ca 3000 för boxen och 1500 per nyckel med koder etc etc. Ska man lägga det på en v40 -96??? Knappast bilen e värd i sig kanke knappt en 10000 lapp. Men det e bara min åsikt. Kör tills det inte funkar längre så blir det både lättare och billigare och hitta fel. :-)-)
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]