- sön 13 dec 2009, 19:54
#352980
Kojje man räknar medeleffektökning! Med steg1 får man 19Hk och med steg3 36Hk medeleffektökning och då stämmer mina cifror ovan . :lol:
BSR inför ett nytt begrepp - medeleffekt - för att bättre åskådliggöra den skillnad du kommer att uppleva när du trimmar din bil! BSR’s angivna medeleffekt motsvarar den genomsnittliga ökningen av effekt inom ett givet varvtalsintervall. Det varvtalsområde som man normalt sett använder i en bensinbil är 2500rpm – 6000rpm, och för en dieselbil 1500rpm - 4500rpm. Medeleffekten är därför beräknad på dessa intervall.
Att ange ökningen av medeleffekten, och inte bara toppeffekten är, enligt oss, ett bättre sätt att åskådliggöra hur bilen kommer att bete sig med BSR’s trim. Under acceleration, exempelvis vid omkörning, är det arean under effektkurvan i det aktuella varvtalsintervallet som avgör hur snabbt bilen accelererar. BSR’s angivna medeleffekt säger generellt sett mer om accelerationen än vad den angivna toppeffekten gör.
http://sv.bsr.se/products/t631/
BSR inför ett nytt begrepp - medeleffekt - för att bättre åskådliggöra den skillnad du kommer att uppleva när du trimmar din bil! BSR’s angivna medeleffekt motsvarar den genomsnittliga ökningen av effekt inom ett givet varvtalsintervall. Det varvtalsområde som man normalt sett använder i en bensinbil är 2500rpm – 6000rpm, och för en dieselbil 1500rpm - 4500rpm. Medeleffekten är därför beräknad på dessa intervall.
Att ange ökningen av medeleffekten, och inte bara toppeffekten är, enligt oss, ett bättre sätt att åskådliggöra hur bilen kommer att bete sig med BSR’s trim. Under acceleration, exempelvis vid omkörning, är det arean under effektkurvan i det aktuella varvtalsintervallet som avgör hur snabbt bilen accelererar. BSR’s angivna medeleffekt säger generellt sett mer om accelerationen än vad den angivna toppeffekten gör.
http://sv.bsr.se/products/t631/