Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prosti
Tjenare!

Har startproblem med bilen som sagt.

Startar alltid på andra eller tredjeförsöket. Var och felsökte den. Då kom det upp impulsgivare(vevaxellägesgivare) så den bytte jag. Fortfarande samma problem.

Bilen går som den ska när den väl är igång :)
Samma problem oavsett om den är varm eller kall.

Tack som för ideer. Själv är jag starkt inne på BTR:en
av fraazze
Jag har ett väldigt likt problem som du har. Men prova detta så fort den inte startar. På med tändning vänta till air-bag lampan slocknar vrid tebax till radioläge och sen vrid till start. Startar den direkt så har vi samma problem och jag är rätt övertygad om att det inte är BTR:en för jag har varit på en komplett felsökning och den visade nada shit.
Och just den felkoden du hade har jag med haft. och jag har också bytt den utan framgång. V40 2,0T är speciellt utsatta för just detta problem. Men prova och skriv sen hur det gick... Mvh Christian
Användarvisningsbild
av CarMan
jag skulle kolla om bile har en avskärmningshylsa runt impulsgiven eller ej. Har den inte en sån, så kan man köpa ett nyt fäste för inpulsgivaren som har detta monterat (är lite osäker om man kanske måste beställa till annat schassi numer)
Fästet går inte att byta utan att tabort växelådan, så du tar bort endast hyllsan, o monterar den i ditt befintliga fäste, men nu måste du slipa bort ribborna på inpulsgivaren.
av prosti
Det gav ingen skillnad.. funderar på om jag ska lämna in den hos bilia för en felsökning. dom måste väl kunna lokalisera problemet?
Kan ju knappast testa sig fram och byta hej vilt?

Mvh
/eric
prosti skrev:Det var bränsletrycksregulatorn.

Ska tilläggas att jag felsökt bilen 4ggr varav 2ggr på bilia under dessa 20månader jag haft problemet.

Peace
Dom höll på 6 månader för att konstatera det på vår Lokala volvo verkstad.. dessutom talade jag om vad felet va....ett vanligt fel på våra s/v 40,, men det hade dom ingen aning om,,, gissa vem som sa en del saker till dom när dom sa att det va BTR,en. Nonchalanta skitstövlar som vägrar lyssna på kunderna,man tycker dom ska va proffs men,,,, 6 månader...
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]