Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LoveT4
Okej men nu är en inlämnad men dom skulle ringa innan och ge pris.
Men jag förstår inte riktigt de där med hur jag ska känna på Wg :oops:
Men så fort jag får tillbaka bilen och den inte funkar så ska jag titta lite på det själv och imorgon åker jag till biltema för att köra en sådan där bok.
Tack så mycket för dina råd och tips
av LoveT4
Bilen var på verkstad hela dagen igår och dom hitta ingenting som kunde vara fel men jag har ju mina teorier tack vare Vetten och önskar och hoppas att det kan vara dom. Skriver igen när dom på har hört av sig eller när jag fått hem bilen.
Användarvisningsbild
av Grovsnus
Hur kan man inte hitta felet på verkstan?
Är det fel på verkstadspersonalen?

Ärligt talat blir jag orolig om en verkstad inte hittar felet, eller som i detta fallet, Verkstan hittar inget som kan vara fel, då är det inget fel, du har bara missuppfattat allt om din bil?
av LoveT4
vad mennar du?? Turbon laddar inte men ingen vet varför. Och varför dom inte hittar något fel kan väl inte jag svara på??
Dom har inte hittat något ännu iallafall men såfort jag får hem den eller jag får veta något så skriver jag ut det.
Dom får inte upp några felkoder och det finns teorier om vad det kan vara.
Tack vara Vetten och från några andra trådar jag läst så har jag några funderingar.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Jag hade länge problem med dåligt laddtryck till och från i min S70 T5:a -98, och det visade sig i slutändan att luftmassemätaren inte var 100%, i min gamla bil sätts felkoder för den bara när mätvärdet är väldigt fel, vet dock inte hur det funkar på nyare Volvo.
av LoveT4
okej men det är säkert 10 st som kört den nu och alla säger att det är laddtrycket som inte stämmer och att den inte laddar något men ingen vet riktigt vad det kan vara.
Svårt att veta när det inte finns några felkoder att läsa av.
Var på volvo och fråga och dom visste inte heler bara sådär på rakarm men turbon var det inget fel på trodde dom efter som dom säger att den ska hålla mer än 10000 mil.
av LoveT4
imorgon ska dom höra av sig men vi får se om dom kommer med något svar. någonting i mig säger att dom inte kommit fram till ett skit
av LoveT4
Felet är löst!!!!!! bilen går som dne ska nu med sina 200 hk och man känner turbon igen:D magnetventilen var det som hade sagt upp sig
Användarvisningsbild
av golfgti
LoveT4 skrev:Felet är löst!!!!!! bilen går som dne ska nu med sina 200 hk och man känner turbon igen:D magnetventilen var det som hade sagt upp sig
Vadå för magnet ventil kanske är samma fel på min fast jag får laddtryck över 4000r/m inna det är det bara 0,25bar sen blir det 0,55bar.
Mike
Användarvisningsbild
av golfgti
Det var magnetventilen på min bil oxå. Styr laddtryck och westgaten mm. 535kr på volvo lätt att byta nu laddar den som den ska från låga varv!!
Tack för synpunkter och hjälp!!
Mike

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!