Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimmyjp
Tjenare.
Har en V40 04 2.0T atm steg 1 och köpte mig en laddtrycksmätare.
Nu är ju kruxet det att jag kommer faktiskt inte ihåg vart jag skulle sätta slangen eller rättare sagt skarva slangen till mätaren.
Killen på Autotech visade mig lite hastigt men den minnesbilden har jag kört ifrån.
Har någon kanske ett par bra bilder samt tips på detta.
Sökte runt lite i forumet men känner att lite mer experthjälp hade varit att föredra.

Jimmy
av Kojje
Det är lite olika på årsmodellerna Fas1 och 2 ring till Autotech så kan säkert dom förklara när du står och tittar ner under huven kan lova att dom gärna hjälper dig och har nog fått tokigare frågor än så :wink:
av Kojje
s40mannen skrev:Du kan ju alltid koppla in + kabeln på AC kabeln som går till stereon. Då får mätaren ström när du vrider på tändningen. Sen - till någon skruv som går ner i chassit.
Eller koppla den på belysningen till tändaren så får man dimmer i mätaren oxå dock finns mätare som inte gillar dimmern;)
Oj jösses. Tackar för alla tips.
Skall nu i helgen försöka mig på detta och forma till hållaren till mätaren.
Köpte en universal på streetperformance.se men den är lite tajt så det blir till att ta fram varmluftspistolen.

Har en fråga till, ser ingenstans där jag kan dra in slangen till kupén. Någon som har tips på detta el bild.

Tack än en gång.

Jimmy
av Kojje
Slangen drar du lättast in genom gummibälgen i torpedväggen på förarsidan sitter en svart plåt med 2 bultar precis över bälgen så den kan vara lite knepig att komma åt,så skruva loss plåten och gör ett lagom hål sedan kommer slangen in precis ovanför pedalstället.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]