Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sundqvist67
hur är det när det gäller rost på en sådan. har varit och tittat på en t4 som har gått 20000 mil är det nått speciellt man ska kolla upp........
av PJ
Hej!
Vad det gäller rost kan jag se på min v40-00 att det börjar komma runt grillen och på i främre hörnet på förardörren, mkt lite men det börjar bubbla lite. Tittar jag på farsans v70 av samma årsmodell så hittar jag inte tillstymmelsen till rost. Annars är jag mkt nöjd med min v40 mkt trevlig bil utan problem. Det enda som jag kan komma på som jag tycker du specifikt ska kolla på utöver rost och det vanliga, är motorfästena! kolla om lacken är bort nött runt de övre motorfästena och/eller om det ser ut som om motorn tagit i karossen på något ställe.
av sundqvist67
jag har ett visslande eller uuande ljud som måste komma från turbon mellan 1500 och 2500 rpm oftas om man kör på högre växel.är nån som har nån anning om vad det kan vara.. bilen går hur bra som helst för övrigt

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]