- mån 21 apr 2008, 22:43
Jag har ett konstigt fel som ingen lyckas diagnostisera. Bilen kan gå hur bra som helst, rätt somd et är så börjar den rycka, bli orkeslösför att sedan dö. Det luktar illa om bilen och den ryker. Det kan gå att få igång den och köra en bit till, men tillslut så är den som att den inte får någon bensin alls. Försöker tända medn kan inte. Den går på startgas, men går illa, riktigt illa..
Den självläker när den får stå ett tag, några timmar.
Mätaren på bensinförbrukningen blir knäpp när den puckar sig. Den rusar upp till 2,5liter milen innan bilen dör. Det kanske inte ha något med felet att göra..
Motorlampan lyser när den blir så här, för att sedan släckas är den självläkt.
Det som jag vet har hänt är att när dom bytte kamremmen sist så blev inte motorn tillräckligt fastskruvad och då hade motorn ramlat ner på framvagnsbalken, men det kanske inte heller har med detta att göra, Bilen har gått ett år efter kamremsbytet.
Bilen har varit på volvoverkstad under en vecka och jag hämtade den idag, men dom hittar inte något fel på den, men nåt borde det ju vara..
Det enda som hade larmat var någon klimat"någonting"sensor? (Finns det verkligen nåt som heter så?)
ALLA tips och kloka ord är välkomna, jag vill kunna lite på bilen igen.
Vi misstänker att det har med bränslet att göra.. Bränslerelä? bränslepump?
Den självläker när den får stå ett tag, några timmar.
Mätaren på bensinförbrukningen blir knäpp när den puckar sig. Den rusar upp till 2,5liter milen innan bilen dör. Det kanske inte ha något med felet att göra..
Motorlampan lyser när den blir så här, för att sedan släckas är den självläkt.
Det som jag vet har hänt är att när dom bytte kamremmen sist så blev inte motorn tillräckligt fastskruvad och då hade motorn ramlat ner på framvagnsbalken, men det kanske inte heller har med detta att göra, Bilen har gått ett år efter kamremsbytet.
Bilen har varit på volvoverkstad under en vecka och jag hämtade den idag, men dom hittar inte något fel på den, men nåt borde det ju vara..
Det enda som hade larmat var någon klimat"någonting"sensor? (Finns det verkligen nåt som heter så?)
ALLA tips och kloka ord är välkomna, jag vill kunna lite på bilen igen.

Vi misstänker att det har med bränslet att göra.. Bränslerelä? bränslepump?