Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magstj
Hallå!

Nån som har erfarenhet av att byta positionsljusen fram?
Jag har läst instruktionsboken där det står att man ska vrida och sen dra ut.
Det går att vrida ganska bra men jag får inte ut eländet.
tips mottages tacksamt.

Magnus
av magstj
Ja, det är ju det som står i boken. Men det går att vrida åt alla håll hur mycket som helst så det är lite svårt att veta vart utgångsläget är. Är det nån form av spår i själva lamphållaren och strålkastarinsatsen?
av storslalom
magstj skrev:Ja, det är ju det som står i boken. Men det går att vrida åt alla håll hur mycket som helst så det är lite svårt att veta vart utgångsläget är. Är det nån form av spår i själva lamphållaren och strålkastarinsatsen?
Tja..! det är vrångt... men ta i lite så poppar den ut, det var mörkt ute när jag bytte sist, tog i ganska mycket innan lampjäv.... lossnade.
av S40T4
Ta de försiktigt!
Tra och slit och ta inte i för mycket när nu håller på inne i strålkastaren!
Fästet uppe i hörnet, som håller samman justeringen och reflektorn kan gå av, inte så kul att byta...
av storslalom
S40T4 skrev:Ta de försiktigt!
Tra och slit och ta inte i för mycket när nu håller på inne i strålkastaren!
Fästet uppe i hörnet, som håller samman justeringen och reflektorn kan gå av, inte så kul att byta...
Med "ta i lite" så menade jag med tummen å pekfingret :shock: , det bör räcka för att "vålda" ut den trilskande lampan.
Inte bryta i hela lykthuset..... :wink:
/ Storslalom

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]