Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Second
Jag får ett vibrationsljud som är mycket irriterande när jag kör. Och speciellt när bilen är kall så gnisslar och knakar det högljutt någonstans i inredningen. Det är någonting under högtalaren eller i hålrummet därikring som låter, och det spelar ingen roll om det är ojämn väg eller slät asfalt, det låter ändå.

Har provat att ta lös högtalargallret, plockat lös högtalaren under körning och stoppat ner handen i hålet och klämt på lite olika delar medan jag kört, men utan framgång.

Någon som haft samma problem, eller något tips på vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av Delgad
Hej!

Jag har precis samma problem med min S40! Håller på att bli tokig! Vet inte heller vart ljudet kommer ifrån. ?:-/ Dörrinredningen?

Har även ett klokande ljud bak när jag kör på ojämn väg :shock:
av Leonides
Kan vara höger motorfäste som låter. Vad gäller klonket baktill så är det nog dags att ta en titt på bussningar mm i bakvagnen, gummi är färskvara.....
av Second
Nja...att det skulle vara ett motorfäste känns lite fel. Det låter verkligen "inne" i bilen.

Men sen är jag ju ingen stjärna på min nya fina bil :oops: :wink:
av Leonides
Visst det kan låta långsökt vad gäller motorfästet, men jag hade själv ett ljud som lät inne i bilen på höger sida som jag först trodde var från inredningen, men det visade sig vara höger motorfäste. Ett tips bara, behöver inte vara det.
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]