Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zetter
Hallå,

jag har följande fel på min V40-95, när jag är ute o kör så kan bilen helt plötsligt börja gå tungt o tappa orken, som om den surar ner sig, o samtidigt som detta händer så börjar även bromsen att ta väldigt högt upp, och kopplar man ur när detta inträffar så blir det en kraftig liknande motor bromsning, så det känns som om bromsarna skulle ligga i mot. och det ända som går att göra när detta inträffar så måste man stanna till o starta om bilen o om man har tur så kommer den igång på engång. Det jag har bytt och gjort med den är, gjort rent vevhusventilationen, kolla alla vaccum slangar. bytt lambdasonden, och även bytt en bit vaccum slang som kallades nordqvist böjen, en liten koppling som sitter från vevhus till insug, Men ingen förbättring. så pengarna börjar rinna iväg, men ingen förbättring. så alla förslag är godtagen
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nånting med vakuumslangen från insuget till bromsservon verkar det vara... Ta en ordentlig titt på den igen.
Vad är det för motor?
av herbe
B4204S, om det är en av 96ans årsmodell och är en V40 2,0 Liters motor
95orna rulladeut som 96ans årsmodell
av Zetter
mm det stämmer, kollade upp det i dag. men jag sitter och funderar på om det kan vara membranet som sitter i bromsservon som spökar.. Det som sjustera vakuum o atmosfärstryck, för jag har fått för mig att han går lite olika beroende på va det för väder ute. Jag hoppas inte att det är den för det innebär bara mer skruvande.
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]