Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anna
Har nu letat efter en växellåda till min v40-96 2.0
Den krascha utan förvarning på motorvägen för 2 år sen. Hur svårt kan det vara. Får bara till svar att det inte finns hela av den modellen kvar..
Vad gör man..
Bilen har bara gått 10.000 mil...

Finns det ngn här ute som vet vart det finns möjlighet eller kan hjälpa mig på något sätt??
Alla tips är varmt välkommna
Användarvisningsbild
av hollan
Anna skrev:Har nu letat efter en växellåda till min v40-96 2.0
Den krascha utan förvarning på motorvägen för 2 år sen. Hur svårt kan det vara. Får bara till svar att det inte finns hela av den modellen kvar..
Vad gör man..
Bilen har bara gått 10.000 mil...

Finns det ngn här ute som vet vart det finns möjlighet eller kan hjälpa mig på något sätt??
Alla tips är varmt välkommna
precis jag hitta flera st på bildelsbasen din låda heter M5P har 4.07 i utväxling är samma låda till alla 2,0 från 96-99
av Anna
Den renoverades för ca ½år sen. Kördes till besiktning, gick igenom galant, skulle byta in den en Torsdag krascha dagen innan. Så nu står den helt enkelt igen.
Användarvisningsbild
av hollan
Anna skrev:Den renoverades för ca ½år sen. Kördes till besiktning, gick igenom galant, skulle byta in den en Torsdag krascha dagen innan. Så nu står den helt enkelt igen.
då har du väl garnti eller där finns inget kvitto på renoveringen?

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]