Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Jag ska montera in en elektrisk kupevärmare i V40-n eftersom det saknas, motorvärmare finns och kabeln till den har en skarvkoppling som man kan sätta ett grenuttag på men var drar jag lämpligen in kabeln i kupén genom torpedväggen? Finns det något förborrat hål eller annat ställe som jag kan dra den på? Det är en V40 -98 om det har nån betydelse. Ni som har gjort det eller redan har det draget snälla berätta för mej. Sen en sak till tänkte sätta värmaren i ett fäste som följer med den vilken sida är det bäst att montera den på på passagerarsidan ska jag sätta den mot mittkonsollen eller på högersidan, frågar mest för att få veta om det sitter nån elbox som kan skadas om jag borrar upp hål för fästskruvarna.
av natanoy
det finns ett hål på förarsidan om du plockar bort plastkåpan under ratten..rätt stort hål..där har jag dragit mina sladda till larm och så vidare!
Användarvisningsbild
av volvo51
Det finns en gummigenomföring i torpedväggen högt upp på förarsidan.
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) tänkte bara passa på och tacka för hjälpen utan den hade jag aldrig hittat genomföringen i torpedväggen :shock: men nu sitter kupevärmaren på plats så att det är varmt och skönt i kupan på morgonen när man ska till jobbet. Kablar, nödvändiga kopplingar och kontakt köpte jag på skroten för 80:- vilket väl kan ses som ett fynd om man jämför med Volvos nypriser på dom delarna :lol:
AC & kylfläkt

Sånt är riktigt tråkigt att r&ari[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]