Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robert63
vetten skrev:Men snälla :shock: ge inte upp nu! Det vekar ju fel att sälja NU utan att fixa felet själv eller med vår hjälp (B) hehe (S) för du vet ju att vi Hjälper dej och lotsar dej genom alla problem (S) Eller är vi inte här för eller att få hjälp eller varför frågar du annars {:-O så lämna in eller gör det själv och sen :!: sälj INTE bilen, för sen kommer den ju att hålla och !! :-))))) L....ä....n----g----e vol:-)
OK, jag lämnar in bilen :D
av uffe_hudik
Avskaffa smileysar
Användarvisningsbild
av Nexus
uffe_hudik skrev:Avskaffa smileysar
Vad har det med drivknuten att göra???? (S)
Användarvisningsbild
av vetten
Ingenting :shock: men om du blir irriterad så låt bli att titta :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :-/] :-} :-))))) vol:-)
av Robert63
Var förbi verkstan precis. De är en allbilsverkstad men killen som har den kommer från Volvo och har märket som specialitet. Han testade bilen och trodde det var något fjäderbenslager (minns inte exakt vad han sa) eller möjligen någonting med spindelleden. Den låter även när den inte belastas, driver, därför trodde han så.

Ska tillbaka 17.00 idag så ska han hissa upp och kolla närmare. Återkommer.
av Robert63
Nu har jag fått svar, det är båda spiralfjädrarna fram som gått av. Eventuellt måste även stötdämparna bytas också. Bilen har helt enkelt satt sig i framvagnen och blivit stum, vilket gjort att jag inte reagerat över väghållning et.c.
av Robert63
Robert63 skrev:Nu har jag fått svar, det är båda spiralfjädrarna fram som gått av. Eventuellt måste även stötdämparna bytas också. Bilen har helt enkelt satt sig i framvagnen och blivit stum, vilket gjort att jag inte reagerat över väghållning et.c.
Bilen fixad :D

De böt båda fjädrarna samt några kullager i fästena. Insugspackningen var trasig och bilen lät och gick som ett tröskverk, den böt de också. De hittade 8 fel i datorn som de nollade. De slaglödde även en spricka i grenröret. De kollade igenom hela bilen och åkte och besiktigade, så jag hämtade en nybesiktad bil som lät och gick som en dröm. För detta, inklusive material och arbete, betalade jag...3.200 :D :D :D

Verkstaden? Ahlgrens, eller om de hette Ahlbergs, i Vara. Rekommenderas varmt!!!

Tack! Med andra ord går inget att justera ba[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]