Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2psycho
jag undrar om någon vet vad som kan vara fel bilen börjar pluddra och rycka lite vid fullt pådrag runt 170km :twisted: ,det är en 2.0t med t4:ans turbo samt chippad och styroptimerad som t4:an , kan det vara pumpen som inte orkar med?
Användarvisningsbild
av vetten
Har felet uppkommit nu eller har du haft det hela tiden? jag tycker att det låter lite som om den inte får tillräckligt med soppa så kanske bränslefiltret börjar bli igensatt eller kanske bränsletrycksregulatotn som krånglar. Om du inte gasar på fullt direkt utan "smyger" lite på gasen i dom farter du beskriver går den rent då? Har fått för mej att det är ganska vanligt att det kan bli såna fel som du beskriver just när man trimmar turbomotorer dom får helt enkelt inte tillräckligt med soppa men att öka bränsletrycket lite kan vara en lösning. sen är det väl också så att det är olika turboaggregat i 2,0T och T4.
av V40ThoppE
kolla stiften, min ryckte och bluddrade vid fullt gas pådrag. bytte till NGK PFR 6G och då funkade det sedan.
av 2psycho
kör nu på bosch platina med "4000"mil kvar , samt nyservad med olja.

Finns ingen hydralik i spegeln.

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]