- ons 19 sep 2007, 15:34
Skulle lämna av frugan stängde då av bilen, i detta skede så börjar en triangel i instrument panelen på höger sida att blinka. Jag tror den var vit med gröna kanter. Tror att den påvisar fel i elektroniken.
Nu kan jag inte starta bilen, bensinpumpen går men bilen startar ej inte ett ljud från startmotorn, ingenting.
När jag försöker göra ett nytt start försök så blinkar denna triangel med jämna mellanrum!
Ett annat problem vi har haft med bilen är kodningen från nyckeln till tändnings låset, när man har vridit runt nyckeln så går tändningen på men motorn startar inte. detta har alltid fixats med att man gör ett nytt start försök. Nu undrar jag om detta kan ha ett samband med problemet ovan?
Bilen är en s40 1996
HJÄLP!!!!!
Har även provat att testa reservnyckeln utan framgång!
Vad kostar en diagnos av en verkstad?
Nu kan jag inte starta bilen, bensinpumpen går men bilen startar ej inte ett ljud från startmotorn, ingenting.
När jag försöker göra ett nytt start försök så blinkar denna triangel med jämna mellanrum!
Ett annat problem vi har haft med bilen är kodningen från nyckeln till tändnings låset, när man har vridit runt nyckeln så går tändningen på men motorn startar inte. detta har alltid fixats med att man gör ett nytt start försök. Nu undrar jag om detta kan ha ett samband med problemet ovan?
Bilen är en s40 1996
HJÄLP!!!!!
Har även provat att testa reservnyckeln utan framgång!
Vad kostar en diagnos av en verkstad?
Senast redigerad av 1 mangster, redigerad totalt 0 gånger.