Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvare
Hej.

Jag har ett problem för rutinerade problemlösare :)

Min bil är stendöd. Det händer ingenting när jag vrider om nyckeln i tändningen. Jag har kollat alla säkringar och gett bilen starthjälp med startkablar från en polares bil, utan någon som helst verkan.

Någon som har koll på vad detta kan vara? Min spontana tanke är att det är en kortslutning, men då borde väl en säkring ha gett sig?
Användarvisningsbild
av Lilja
Det jag hade börjat med hade varit att kolla så anslutningar på batteri, generator samt startmotor och tändningslås är hela och kablarna är hela hela vägen. Ring i kablarna med en multimeter för att vara säker.
Troligtvis är det på den vägen det felar.
Användarvisningsbild
av #27
Jag skulle prova med ett annat batteri troligtvis kortis..
Användarvisningsbild
av Lilja
#27 skrev:Jag skulle prova med ett annat batteri troligtvis kortis..
Är det kortis hjälper det väl inte med ett annat batteri? :P Dessutom provade han ju koppla till en kompis bil, det skulle hjälpt isåfall.
Tror inte det är kortis jag tror bara helt enkelt inte han får någon ström till tändningslåset av någon anledning, eller så jordar inte batteriet.
av uffe_hudik
Lilja skrev:
#27 skrev:Jag skulle prova med ett annat batteri troligtvis kortis..
Är det kortis hjälper det väl inte med ett annat batteri? :P Dessutom provade han ju koppla till en kompis bil, det skulle hjälpt isåfall.
Tror inte det är kortis jag tror bara helt enkelt inte han får någon ström till tändningslåset av någon anledning, eller så jordar inte batteriet.
Kortis i batteriet,,, naturligtvis,,, enklast är ju att prova ett annant batteris.. är det kortis i batteri hjälper inte startkablar heller..
Användarvisningsbild
av vetten
Kolla vid startmotorn så att inga kablar lossnat eller ärgat och då speciellt den som styrströmen går i det är den smala som har en flatstiftskoppling i ändan
av klacken
hade samma problem på min förra bil(laguna).då var det för dålig jordning mellan motor-kaross.
Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]