Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x_rated
tjena.
min bil har blivit helt konstig.
den låter ungefär som en gräsklippare när man startar den när den när man kört med den.
då får man vänta cirka en timma.
ja bytte tändstift idag (trodde dom hade blivit sura) för i fredags när jag satte in baslåda så stod halva bilen utanför garaget lite neråt lutade och det öste ner i cirka en timme.

alltså när man startar bilen efter man kört typ 15-20 minuter så blurrar den bara. det händer knappt nåt när man drar fullgas på ettans växel.

tror ni man måste lämna in den på felsökning eller finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig så ja kommer till jobbet imorgon?

vad kan det vara för fel?

Mvh Marcus

Edit: undrar om man kan köra med bilen utan att det är skadligt. om den går som den ska då vill säga.
Användarvisningsbild
av Nexus
x_rated skrev:tjena.
min bil har blivit helt konstig.
den låter ungefär som en gräsklippare när man startar den när den när man kört med den.
då får man vänta cirka en timma.
ja bytte tändstift idag (trodde dom hade blivit sura) för i fredags när jag satte in baslåda så stod halva bilen utanför garaget lite neråt lutade och det öste ner i cirka en timme.

alltså när man startar bilen efter man kört typ 15-20 minuter så blurrar den bara. det händer knappt nåt när man drar fullgas på ettans växel.

tror ni man måste lämna in den på felsökning eller finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig så ja kommer till jobbet imorgon?

vad kan det vara för fel?

Mvh Marcus

Edit: undrar om man kan köra med bilen utan att det är skadligt. om den går som den ska då vill säga.
Kolla denna länk. Kanske kan hjälpa något.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=18948
Användarvisningsbild
av Dimper
Det kan også være katalysatoren din som er gåen.
av Leonis
kan vara lmm som är sönder. testa och ta bort kontakstycket till lmm och se hur han svarar på det. eftersom han inte svarar på gasen så är det nog det troligaste och vanligaste felet. hjälper inte det så tanka v-power bränsle och häll i en flaska injector-claner för rengöring av spridare och bränsle ledningar .om du har tnakat på jet mackar så är det nog nåt med bränsletillförseln, för jet har den sämsta bensinen i världen, jag hade detta problem på min s40 .det är värt och testa innan man lämnar in bilen på volvo.
av uffe_hudik
Leonis skrev:kan vara lmm som är sönder. testa och ta bort kontakstycket till lmm och se hur han svarar på det. eftersom han inte svarar på gasen så är det nog det troligaste och vanligaste felet. hjälper inte det så tanka v-power bränsle och häll i en flaska injector-claner för rengöring av spridare och bränsle ledningar .om du har tnakat på jet mackar så är det nog nåt med bränsletillförseln, för jet har den sämsta bensinen i världen, jag hade detta problem på min s40 .det är värt och testa innan man lämnar in bilen på volvo.
Varför sämsta bensinen på Jet? jag har tankat på jet i säkert 7 år UTAN problem,,, skit kan alla få i tanken oavsett var man tankar,,,,
av Leonis
uffe_hudik skrev:
Leonis skrev:kan vara lmm som är sönder. testa och ta bort kontakstycket till lmm och se hur han svarar på det. eftersom han inte svarar på gasen så är det nog det troligaste och vanligaste felet. hjälper inte det så tanka v-power bränsle och häll i en flaska injector-claner för rengöring av spridare och bränsle ledningar .om du har tnakat på jet mackar så är det nog nåt med bränsletillförseln, för jet har den sämsta bensinen i världen, jag hade detta problem på min s40 .det är värt och testa innan man lämnar in bilen på volvo.
Varför sämsta bensinen på Jet? jag har tankat på jet i säkert 7 år UTAN problem,,, skit kan alla få i tanken oavsett var man tankar,,,,
inte bara jag utan många andra jag känner har haft detta problemet med jet- bensin. när jag tankade jet-bänsle då jag inte visste att den va så dålig så gick min bil som en s40 med 1.8 liters motor!! prova och tanka på shell så känner du säkert att bilen går bättre med deras bränsle.
av uffe_hudik
är det vetenskapligt bevisat,?, eller är det ytterligare = en kompis sa till en kompis till min kusin osv,,,,
av Frodda
måste nog opponera mig ochså,
tankat x antal gånger på jet o bilen funkar minst lika bra efter jag tankat på jet som på shell eller bilia.

tvivlar väldigt på att du ens kan bygga det på vetenskapligt på att bensinen är sämre på jet.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag tankar ganska ofta på JET och har aldrig någonsin haft problem.
Tankade ni alla på samma station???? Då ligger kanske felet där och inte på JET generellt :!:
Användarvisningsbild
av vetten
Att soppan på Jet skulle vara sämre än något annat bolags betvivlar jag stark på eftersom dom ju köper sin soppa hos det fåtal raffinaderier som finns. Det är väl enbart Shells V-power som är annorlunda. Jag har själv nästan uteslutande tankat på Jet dom senaste 15 åren med nåt enstaka avhopp till just V-power och det bara i min sommarleksak :evil: I ditt fall kan det ju också vara bränslefiltret som blivit igensatt men det verkar mindre troligt det är inte så att du har kommit åt nån kabel när du mekade in baslådan lätt hänt om man är och river under instrumentbrädan.
Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]