Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr-bear
Hej.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag startar bilen och den går bra. Jag kör och den går bra. Jag stannar motorn och startar igen och det går bra, men om jag stannar motorn och väntar ca en halv timma och sen vill starta går den på tre cylindrar.

Min korta fråga:varför? Är det något som känns igen?

Bilen: V40 2.0 -97, motor: B4204S, Mil: 23900

Tacksam för snabbt svar
av mr-bear
ingen som känner till?
av mr-bear
..kan det hjälpa om jag säger att bilen nyss blivit rekondad och motortvättad?
Användarvisningsbild
av Nexus
mr-bear skrev:..kan det hjälpa om jag säger att bilen nyss blivit rekondad och motortvättad?
Tänk vad det underlättar om du hade sagt direkt att detta kom efter motor tvätt. :-(O)
Trovigtvis har du fukt i något kontakt stycke eller fördelarlock. Om nu det sitter fördelarlock på din bil?? men det är vanligt fel med fukt i fördelare efter motortvätt.
av mr-bear
ok..Fukt.. Jag funderade på det med men varför strular den när den stått i 20 minuter?.

Startar jag bilen direkt efter jag stannat den så funkar den. Startat jag bilen dagen efter så funkar den.

hjälp!!
av Frigge
Du har vatten i tändstifts brunnarna, ta bort kåpan o gör rent.
av mr-bear
jag testar
av mr-bear
ok.. nu är det årgärdat. Med facit i hand och 400kr fattigare visade det sig vara den ena av de två tändspolarna som V40 blivit begovad med :)
Användarvisningsbild
av Nexus
mr-bear skrev:ok.. nu är det årgärdat. Med facit i hand och 400kr fattigare visade det sig vara den ena av de två tändspolarna som V40 blivit begovad med :)
400 Det var inte farligt dyrt :) . så nu e det bara (D)
Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]